Micsoda szerencse, amikor egy városnak van valami jellegzetessége, amiről meg lehet ismerni. Akár egy szobor, akár egy utca, akár egy épület, akár egy folyó vagy tényleg bármi. Bármi, amiről minden mást kizárólag felismerhető az adott hely. Biztos vagyok benne, hogy ha most kapásból tíz ilyet kéne felsorolni, könnyedén menne. Nézzük csak: Eiffel-torony (Párizs), Empire State Building (New York), Taj Mahal (Agra), CN-torony (Toronto), Sagrada Família (Barcelona), Kreml (Moszkva), Trevi-kút (Róma), Burj Kalifa (Dubai), Halászbástya (Budapest), Akropolisz (Athén). Nem is volt olyan nehéz! Erre a logikára felépítve micsoda lehetőség van abban is, ha egy-egy hotel valami hasonló motívumot tud magának kitalálni. Egy olyan jelképet, figurát, mottót, vagy akármit, ami kizárólag rá jellemző, amiről egyértelműen beazonosítható minden más közül.
Egy ilyen motívumot rengetegféle módon hasznosítani lehet. Készíthető például egyedi póló sorozat belőle, vagy akármilyen merchandise, pulcsi, bögre, pénztárca, vagy bármi, ami beleillik valamilyen módon az arculatba. Ez lehet egy jól megválasztott plüss figura, egy hűtőmágnes, bármilyen játék a gyerekeknek, ruhadarab, tényleg: BÁRMI. Csak kerüljön rá az egyedi motívum és vinni fogják az érdeklődök, a terméket is és a szálloda hírét is.
Ilyen egyedi termékeket egyébként nagyon egyszerűen lehet manapság csinálni, csak találni kell egy megbízható nyomatós céget és már mehet is a nagyüzemi megrendelés. Én az eddigi tapasztalataim alapján tudok ajánlani egy jót, akikkel eddig mindig flottul ment a közös munka, sehol nem csúszott meg a kommunikáció és mindent elkészítettek időre, olyan formában ahogyan azt elképzeltem és megrendeltem. Ráadásul nem csak egyedi pólókkal, de pulcsikkal, vászontáskákkal és bögrékkel is foglalkoznak. Ha pedig én plüssöt szeretnék csináltatni nagy mennyiségben a cégemnek, nyitottak a tárgyalásra. Kis darabszámú megrendelés esetén nyilván más szabályozás vonatkozik a vevőre, mint egy több száz darabos megrendelés esetén. Ekkor már komoly kedvezményeket kaphat a vevő, nem csak az aktuális tételből, de például az adott naptári évre vonatkozólag akár végig. Érdemes tehát hűségesnek lenni a kiszemelthez, mert sok pénz maradhat a zsebünkben cserébe. A nagyszámú megrendeléseket egyébként a gazdaságosság, időhatékonyság és minőség jegyében általában szitázzák, vagy esetleg még transzfernyomják. Minőségét tekintve talán a szitázott darabok a legjobbak, de manapság talán már nem lehet belenyúlni olyanokba, mint anno a technológia indulása elején a rávasalt matricáknál, hogy egy mosással lekopott a felirat a pólóról.
Érdemes lehet először többféle modellt legyártatni és letesztelni, hogy melyik fogy jobban. Fazon tekintetében és minta tekintetében egyaránt, majd a legnépszerűbbekből csinálni még többet és többet, ahogyan ez az ügylet is egyre többet és többet csinál majd nekünk. Feladat gyakorlatilag minimális van vele, tehát kicsit kisarkítva tekinthető passzív jövedelemnek is egy szálloda szempontjából. A megrendelés és gyártatás folyamata ugyanis annyira egyszerű és magától értetődő, ki kell csak találni a mintát, feltölteni a megrendelő rendszerbe, leadni a méreteket és mennyiséget, elhelyezni a mintát a terméken és aztán csak várni, hogy megérkezzen. Ennél egyszerűbben azt hiszem, nem is működhetne a dolog. Bár minden ilyen könnyen menne a mai világban… Szóval lényeg, hogy teszteljünk modelleket, nézzük meg mi fogy leginkább, aztán azt a biciklit toljuk meg minél erősebben és nem nyúlhatunk nagyon mellé.
Nekem, ha egyedi pólóról és termékekről van szó, egy pesti székhelyű cég, a Lolmarkt jött be, de az ország számos más pontján is van üzletük. Ha pedig szükségünk van egy kis ihletgyűjtésre a saját márka kitalálásához, érdemes körülnézni az Instagramon, vagy Pinteresten, illetve az boltokban vagy a webshopban, hiszen nem csak gyártásra korlátozódik a tevékenységük, hanem az általuk kitalált pólók, pulcsik és ajándéktárgyak árusítására is kiterjed.