Csapatépítő programok a személyzet számára

Egy szálloda működése nagyban függ attól, hogy milyen az összhang az ott dolgozók között. Ha fejetlenség, káosz van, akkor semmi sem működik megfelelően. A szobalányok nem tudják, hol kell rendet rakni, a szakácsok egymásra mutogatnak és nem készül el a menü, a recepciós pedig megőrül a sok panasztól. Arról nem is beszélve, hogy mennyi kritika és rossz vélemény éri így az intézményt, ami akár tönkre is teheti, főleg ebben a mai, digitalizált világban. Elég, ha néhány vendég ront a szálloda értékelésén valamelyik turisztikai oldalon, és máris jön a hanyatlás. Sajnos ez egy ilyen világ, aki a turisztikát választja, az vállalja azt is, hogy a munkaideje hosszú lesz, és hisztériás, követelőző, sok esetben bunkó vendégekről fog szólni. De ha a dolgok széthullani látszanak, akkor egy épeszű szállodamenedzsernek rögtön tudnia kell, hogy a legjobb, amikhez fordulhat, azok a csapatépítő programok. Ha ezek sem segítenek, akkor gyökeres átalakításokra van szükség.

A mi szállodánk dolgozóira is ráfért már egy alapos ráncba szedés. Sajnos az elmúlt egy év folyamán sokan elmentek, és a helyükre érkezettek kicsit nehezen barátkoznak meg a tempóval és a közeggel. Akik maradtak régiek, azok próbálták rávenni, belenevelni az utánpótlást a régi rendszerbe, de valahogy mégis mindig elakadt a dolog. Szóval választhattunk, hogy vagy nem csinálunk semmit, és hagyjuk, hogy a dolgok megoldódnak maguktól, vagy pedig keresünk egy programszervező irodát, akiknek a szolgáltatásában csapatépítő programok is szerepelnek, és megpróbálunk kicsit lelket rázni az emberekbe. Az egyik HR-es kolléga volt megbízva a kutatással, és bár igen kemény dió volt a számára megfelelő céget találni, végül sikerrel járt.

Egy meeting keretein belül mutatta meg nekünk ennek a balatoni programirodának a weboldalát, és részletesen beszámolt arról, hogy mi mindennel tudnak hozzájárulni a csapat építéséhet. Vannak bizalmi játékok, csapatos feladatok, de mivel hazánk legkedveltebb nyaralási központjában tartják a kurzusokat, így az evezés, a pancsolás, a túrázás is szerepel a kínálatban. A csapatépítő programok náluk is azt a célt szolgálják, hogy a munkatársak jobban megismerjék és megkedveljék egymást, kialakuljon köztük a bizalom, és összhangba kerüljenek. Meg aztán szórakozásnak sem éppen utolsó így eltölteni egy-két napot. Úgyhogy kinéztünk egy olyan időszakot, amikor jellemzően nagyon kevés vendégünk van, és arra az időintervallumra meg is szerveztettük velük a közös élményt.

Mikor visszajöttek, mind az új, mind a régi dolgozók sokkal jobb kedvűek voltak, új barátságok köttettek, és megtalálták a hőn áhított közös hangot. Jó ideig nem volt vita, leszidás, nem történt hiba a szolgáltatásban, és mindez köszönhető a csapatépítő programok hatékonyságának. Hiába, na, ha profik végzik az ilyesmit, az sokkal többet ér, mintha egy ilyen téren képzetlen igazgató próbál költséghatékonyan, saját kútfőből kitalálni valamit.